Kantoorruimte afstoten en leeg opleveren Den Haag
Wanneer een kantoor gaat fuseren en zich gaat vestigen bij het andere kantoor in een grote stad is vaak de huur opzeggen het resultaat. Wel worden de nodige meubels meegenomen naar de nieuwe locatie. Een kantoorruimte met vaste lasten ( overheadkosten ) wordt vaak niet zakelijk aantrekkelijk gezien. Men komt een kantoor voor de inhoud ( lopende opdrachten, bepaalde formule, uitbreiding van bestaand kantoor of personeelsbestand.
Onlangs in Den Haag een kantoorpand ontruiming uitgevoerd vanwege een overname.
In het centrum van Den Haag hebben wij de opdracht gekregen een herenpand te mogen uitruimen van 3 verdiepingen. Dit bedrijf is een fusie aangegaan met een andere grotere firma uit Utrecht. Een deel werd door de verhuizers naar de nieuwe locatie overgebracht. En veel achtergebleven overbodige kan worden opgeruimd. Zelfs archief uit de opslag kan worden opgeruimd.
Een aantal meubels mochten wij opkopen.
Tijdens het leegmaken van deze kantoorpand bleven nog tal van interessante kantoor meubels over dat wij mochten inkopen. Dit waren onder andere vergaderstoelen van Charls Ray Eams en Italiaanse Design Lampen speciaal voor bureau gemaakt. Deze leuke items hebben wij netjes verrekend met de aanneemprijs voor de totale werkzaamheden.
Waarom niet het personeel de meubels laten overnemen?
Vaak bij afstoten van interessante meubels door een firma zijn er altijd eigen personeelsleden die het graag willen overnemen. Echter, zitten hier diverse nadelen aan:
- De hebben vaak geen vervoer,
- Hebben niet de nodige tijd om het weg te halen voor oplevering,
- Kunnen tijdens het sjouwen uit een gebouw soms schade veroorzaken,
- Nemen op het laatst toch vaak de beslissing om het toch niet over te nemen.
- Niemand heeft op dat moment een waarde voor de meubels voor ogen om het zo eerlijk mogelijk te laten verlopen.
- U krijgt er alleen maar scheve gezichten van als er meerdere gegadigde zijn voor 1 meubelstuk. Wie gaat wat betalen? Dit levert strijd en ongepaste werk-collega band tussen u en mensen op de werkvloer op.
Hiermee blijft u zitten met de meubels met als gevolg een opleving is aanstaande. U wilt ook geen waarde aan de meubels verbinden. Want eigenlijk moet iedereen ervoor betalen om niemand voor te trekken..
U krijgt een eerlijk marktconforme prijs en een zeer professionele ontruiming dus alles in 1 keer goed geregeld!
Wij komen eerst graag bij u langs voor een offerte op maat. Hierin nemen wij alle werkzaamheden als ook de mogelijke inkoop van interessante meubels. U bent zo voorzien van alle gemakken. Er zijn zelfs bedrijven die ons ook laten verhuizen. Dan heeft u 3 in 1 en vaak binnen 1 a 2 weken voor u uithanden genomen.
